Jongens Achterveld JO8-2 mascottes bij allerlaatste thuiswedstrijd op zondag Achterveld 1
maandag 21 mei 2018

Zondag 20 mei zal de geschiedenisboeken ingaan als de dag dat Ben, Jochem, Kevin en Rik de pupillen van de week waren bij de wedstrijd van Heren Achterveld 1... maar ook als de allerlaatste wedstrijd dat zowel Heren 1 als Heren 2 op zondag een thuiswedstrijd hebben gespeeld.

Onze pupillen mochten vandaag een dag meelopen bij de mannen van onze eerste elftal en eens zien hoe zij een wedstrijddag beleven.

En dat begint natuurlijk in de kleedkamer waar ze zich omkleden en de trainer een praatje houdt.

Knipsel.PNG

Nu konden ze met eigen ogen zien dat ook de grote mannen stil moeten zijn, wanneer de trainer uitlegt wat vandaag de opstelling en tactiek is.... Wat wel opviel was dat er geen moeders bij waren om de veters te strikken...

Daarna het veld op voor de warming-up. Eerst even warmlopen, net als ze zelf op zaterdag doen.

20180520_133411.jpg

En daarna natuurlijk lekker een balletje trappen.

warming up.jpg

Toen iedereen warm was en de scheidsrechter ze kwam halen was het tijd voor de echte wedstrijd. De jongens mochten deze uiteraard nemen en proberen de grote mannen het goede voorbeeld te geven door de keeper van de tegenstander Amsvorde te passeren.

20180520_140421.jpg

Kevin en Rik mochten als eerste. Ze speelden goed over. Kevin gaf de assist op Rik:

20180520_140505.jpg

Rik schoot beheerst langs de keeper van Amsvorde mooi in het hoekje raak.

Rick scoort.jpg

Daarna was het de beurt aan Jochem en Ben. Jochem speelde de bal goed over naar Ben en ook hij wist de bal achter de keeper in het doel te krijgen!

Ben Jochem scoren.jpg

Daarna was het de beurt aan de grote mannen. En de mannen van Achterveld hadden het voorbeeld goed gevolgd, ook zij scoorden tweemaal! Helaas hadden de mannen van Amsvorde ook goed opgelet, zij scoorden liefst viermaal.

Ach, dat gebeurt de jongens van de JO8-2 op zaterdag ook weleens.... Als je maar plezier hebt, zeggen ze dan. En dat hebben de mannen uiteindelijk wel gehad na afloop, denken we, aangezien er nog lang een feestje is gebouwd met DJ Jesse.