Kampioensfeest voor Achterveld JO13-1!
zondag 8 december 2019

S.V. Achterveld JO13-1

Achterveld JO13-1 heeft het kampioensschap mogen vieren!

Al hebben ze het zichzelf nog wel spannend gemaakt. Zaterdag 23 november mochten ze op bezoek bij hun enige concurrent Kampong. Bij winst kon het kampioenschap ze niet meer ontgaan, bij een gelijkspel zou het kampioenschap ze ook al nauwelijks meer kunnen ontgaan. Maar het lukte ze die dag toch niet en ze dropen af met een minimaal verlies van 2-1. Maar nog steeds hadden ze alles in eigen hand.

Zaterdag 30 november deden ze wat ze moesten doen, winnen van DOSC met 5-0. Tot ieders verrassing kwam leider Peter in de kleedkamer met het nieuws dat Kampong verloren had en ze dus nu al kampioen zijn!

Daar er niemand op gerekend had, is besloten het kampioensfeestje uit te stellen naar zaterdag 7 december, na de laatste thuiswedstrijd. Echter leek de regen roet in het eten te gooien, aangezien veld 1, waar de wedstrijd op gespeeld zou worden, werd afgelast.

Om 10 uur was er echter nog een gaatje vrij op het kunstgras, dus werd er spontaan besloten een wedstrijdje tussen de jongens en de ouders van de JO13-1 te spelen.

4.png

En ook deze wedstrijd wisten de jongens te winnen, met 5-3, waarmee ze lieten zien terecht kampioen te zijn geworden!
Er schijnen ouders te zijn die de volgende dag met veel spierpijn hun bed te zijn uitgekomen....

Uiteraard volgde een rondrit door het dorp op de platte kar waar trots de kampioensschaal werd getoond.

3.png

2.png

De overtuigende cijfers van de najaarscompetitie: 7x winst, 1x gelijk en 1x verlies. Liefst 50 doelpunten gescoord en maar 11 doelpunten tegen.

Knipsel.PNG