Laatste training selectie heren en vrouwenselectie
vrijdag 3 juli 2020

De heren- en vrouwenselectie hebben voor het laatste officiële getraind voor de zomerstop. Al zullen de heren  op vrijwillige basis de komende weken nog op de donderdag door blijven trainen. Beide selecties zullen de voorbereiding op het nieuwe seizoen starten op 11 augustus.

Vanwege de corona wordt het seizoen niet afgesloten met een teambarbecue o.i.d., dus was dit het moment een aantal mensen in het zonnetje te zetten.

Bij de heren werd afscheid genomen van drie spelers die jarenlang de sterkhouders zijn geweest van Achterveld 1, te weten, Michiel Boerrigter, Rudy Baalman en Michiel Schouten. Alledrie blijven zullen komend seizoen in Achterveld 2 gaan voetballen.

Michiel Schouten heeft 13 seizoen voor Achterveld gespeeld, waarin hij 70 doelpunten heeft gescoord, waarvan 54 competitiedoelpunten. Veel daarvan kwamen voort uit een vrije trap, die standaard links in de hoek vloog. Michiel was een man van mouwen opstropen en was met zijn lengte altijd gevaarlijk met zijn hoofd.

b7d2e1a0-0709-4aa8-a10b-6478c0e8be11.jpg

Rudy Baalman kwam tegelijk met Michiel in Achterveld 1 te spelen en maakte vanaf het begin duidelijk waar zijn specialiteit ligt. In zijn eerste vijf wedstrijden scoorde hij direct 8 keer. Rudy heeft uiteindelijk 12 seizoen voor Achterveld 1 gespeeld, hij is er één seizoen tussenuit geweest toen hij voor Hoevelaken is gaan spelen. Rudy is tot 143 doelpunten gekomen, waarvan 94 competitiedoelpunten.

02f771b6-b3ef-4fb5-bac9-e919df87ead8.jpg

Een man die bijna niet weg te denken is uit Achterveld 1 en al twee jaar geleden wilde stoppen, maar toen de club besloot op zaterdag te gaan voetballen toch besloot zijn door te gaan, stopt dan nu toch bij Achterveld 1, Michiel Boerrigter. Jarenlang aanvoerder van het 1e, altijd voorop in de strijd, een man die altijd klaar staat de club te helpen. Liefst 15 seizoenen heeft Michiel voor Achterveld 1 gespeeld, waarin hij tot 7 doelpunten is gekomen, waarvan 3 competitiedoelpunten.

bf344fa0-0117-4a8e-a1f4-1e69a7c28045.jpg

Aanvoerder Sven sprak mooie woorden over het trio en meldde dat er na de zomer nog een officiële afscheidswedstrijd zal worden georganiseerd, waarbij vele oud-spelers en oud-trainers zullen deelnemen.
Wanneer deze wedstrijd zal plaatsvinden zal nog nader bepaald worden.

Door de spelers werd leider Rob van de Akker ook nog in het zonnetje gezet. Rob is de stille kracht op de achtergrond die altijd weer alles voor het team regelt.

78836142-3a9b-4d0c-aa7a-f645ee942461.jpg

Tjeerd van Middelaar, die komend seizoen bij Terschuurse Boys gaat keepen, bedankte namens alle keepers onze keeperstrainer Reinier Lablans voor zijn tomeloze inzet. Reinier traint iedere dinsdag en donderdag alle jeugd- en seniorenkeepers met veel enthousiasme en we hebben al onze keepers het afgelopen seizoen duidelijk zien groeien dankzij deze trainingen.

beea4e6a-e6a1-4622-a877-91c359e6b810.jpg

Ook de vrouwenselectie nam na de laatste training afscheid van drie speelsters die stoppen bij Achterveld VR1, te weten Kelly Teunissen, Merel Neumann en Juliette Schouten. Ook deze drie dames blijven gelukkig komend seizoen voetballen bij Achterveld. Ze gaan in het nieuwe opgerichte 7-tegen-7 vrouwenteam op vrijdagavond voetballen.

Knipsel.PNG (2) 2.PNG

Daarnaast is er afscheid genomen van Cor Hoogland als trainer van Vrouwen 2 en Hetty Neumann als leidster/verzorgster van Vrouwen 1.

Zowel Hoofdtrainer Aat Booij als de dames zelf bedankten tevens Ferry (assistent-trainer), Alex (trainer Vrouwen 2) en Marcel (assistent-scheidsrechter) voor hun inzet van het afgelopen seizoen.