Michiel Vrijhoef: 'Genoeg kwaliteit om te promoveren' (uit: AD/Amersfoortse Courant)
vrijdag 25 oktober 2019

Achterveld ontvangt morgen Zeist, een kraker in 4F (West 1). Beide ploegen staan hebben tot dusverre alle duels gewonnen. Achterveld-verdediger Michiel Vrijhoef (foto) kijkt uit naar het treffen, maar is ook van mening dat het nog niet beslissend is. ,,Daarvoor is het nog veel te vroeg in het seizoen'', legt de 27-jarige Leusdenaar uit. ,,Ik denk ook dat Eemnes en Cobu Boys geduchte concurrenten zijn."
Door: Peter Pos
Vrijhoef is bezig aan zijn zevende seizoen bij Achterveld, daarvoor speelde hij zijn hele leven bij Roda'46. Hij ervaart dat het er sinds begin vorig seizoen anders aan toe gaat bij de vierdeklasser.
Duidelijk doel
,,Het was vaak zo bij ons dat we de ene week de koploper versloegen en een week later verloren van een ploeg die onderaan stond. Als wij er te makkelijk over dachten, ging het vaak mis. Het grote verschil met toen is dat wel nu een heel duidelijk doel hebben, we willen graag promoveren. Nu is de focus ook in kleine wedstrijden goed. Er zijn wat jongens teruggekomen die op een hoger niveau gevoetbald hebben. Zij zijn eraan gewend dat je moet willen winnen en dat brengen ze over op ons."
Tot nu toe werd Achterveld nog niet echt getest. ,,We hebben nog niet echt heel sterke ploegen tegenover ons gehad'', beseft Vrijhoef, werkzaam als consultant bij AFAS. ,,Vier laagvliegers en Eemboys. Tegen Eemboys speelden we heel erg goed. Daarom wonnen we die wedstrijd makkelijk. Of het lastig is om nu ineens tegen een heel sterke tegenstander te spelen, weet ik niet. Zeist heeft dezelfde uitdaging. Zij hadden ongeveer dezelfde tegenstanders en zijn ook nog niet echt uitgedaagd."
,,Ik denk dat wij dit jaar kwaliteit genoeg hebben om te promoveren. Tegen Zeist verwacht ik een kleine overwinning. We spelen thuis en zijn fit. Iedereen weet wat hij moet doen."