Mooi voorbeeld van sportiviteit bij Achterveld MO17 - SDO MO17
dinsdag 23 mei 2017

Afgelopen zaterdag speelde de meiden van Achterveld MO17 in hun laatste wedstrijd van de competitie om het kampioenschap. Tegenstander was de hekkensluiter SDO MO17.

Achterveld MO17 moest minimaal 7 keer scoren om kampioen te worden. SDO bleek op de dag zelf nog maar 7 speelsters beschikbaar te hebben. Aangezien het seizoen van hen als hekkensluiter toch al niet florissant was, hadden ze ook kunnen besluiten niet te komen opdagen. De kans op een forse nederlaag was natuurlijk heel groot, mede gezien de forse nederlaag van 16-0 die ze leden in de vorige wedstrijd tegen Achterveld en dan ook nog met maar 7 beschikbare speelsters het veld in moeten.

Maar sportief als ze zijn, hebben ze toch de moeite genomen in de auto te stappen en naar Achterveld af te reizen. In Achterveld aangekomen gaven de leiders van Achterveld MO17 aan het wel een beetje vervelend te vinden voor SDO dat ze maar met 7 speelsters zouden kunnen spelen. Dus gingen ze op zoek naar meiden van andere Achterveldse teams die bereid waren met SDO mee te spelen. Sanne, Fleur, Nita en Noa hadden wel zin om een wedstrijd te spelen dus trokken een SDO-shirt aan.

Zo kon er toch nog een eerlijke wedstrijd plaatsvinden van 11 tegen 11. De Achterveldse meiden die meededen met SDO streden (net als de meiden van SDO uiteraard) voor wat ze waard waren en hielden nog lang stand. Bij de rust was het slechts 4-0 voor Achterveld. Dus het was nog wel even spannend. Uiteindelijk lukte het Achterveld MO17 toch om de benodigde 8 doelpunten te maken en werd de eindstand uiteindelijk 11-0, waarmee het kampioenschap binnen werd gehaald.

Maar we willen voor SDO en Sanne, Fleur, Nita en Noa bedanken dat de deze wedstrijd toch gewoon gespeeld heeft kunnen worden!

Sportiviteit wint altijd!