Regiocup jeugd start zaterdag 5 juni
dinsdag 1 juni 2021

Zaterdag 5 juni start de KNVB Regiocup voor jeugdvoetballers! We zijn er heel blij mee dat het eindelijk weer mag: het spelen van echte wedstrijden tegen gelijkwaardige teams van andere verenigingen. En dat is natuurlijk waar voetballers het meeste plezier aan beleven! De KNVB Regiocup wordt gespeeld in de volgende speelweekenden: 5/6 juni, 12/13 juni, 19/20 juni en 26/27 juni. Het programma staat in de Voetbal.nl-app.

Helaas gelden de versoepelingen rondom het spelen van wedstrijden alleen voor jeugdteams tot en met de O18 (formeel hanteert de Rijksoverheid t/m 17 jaar), wat inhoudt dat de Regiocup niet door kan gaan voor de O19.

Aangezien al onze grasvelden gerenoveerd worden, kan er alleen op ons kunstgrasveld gevoetbald worden. Wij verzoeken daarom iedereen op tijd te zijn, zodat de wedstrijd op tijd kan beginnen en eventuele de pupillendoeltjes meteen na de wedstrijd te verwijderen. We rekenen hierin op ieders begrip en fexibiliteit.

Er is nog steeds geen publiek toegestaan bij de wedstrijden. De kleedkamers zijn wel open, maar de douches kunnen niet gebruikt worden (aangezien deze nog niet getest zijn op legionella).

Op www.knvb.nl/regiocup hebben we een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen over de KNVB Regiocup.

Na de aangekondigde versoepelingen per 5 juni 2021 zijn dit de meest in het oog springende maatregelen voor het voetbal:

• Het is voor jeugdvoetballers weer mogelijk om wedstrijden te spelen tegen teams van andere verenigingen.
  • Senioren mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging zonder beperking in en zonder dat er onderling 1,5 meter afstand gehouden hoeft te worden.
  • Op sportaccommodaties die alleen open zijn voor sporters en benodigde vrijwilligers mogen de buitenterrassen onder voorwaarden open voor degenen die op de accommodatie aanwezig mogen zijn.
  • Geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie.
  • Kleed- en doucheruimtes mogen weer open.
    Let op: veel doucheruimtes zullen gesloten blijven, aangezien deze de afgelopen maanden niet gebruikt zijn en eerst op legionella getest moeten worden. Daarom zullen de doucheruimtes bij ons op de club ook niet bruikbaar zijn.