Verbouwing kantine: alle hulp is welkom!
maandag 13 januari 2020

De verbouwplannen voor de kantine zijn klaar, nu nog de nodige handjes die dit gaan uitvoeren. In de nieuwsbrieven en op de ledenvergadering hebben we al onze plannen al uitgelegd, maar voor de uitvoering kunnen we alle hulp gebruiken. Onderstaand nog een keer een overzicht van hetgeen we komende zomer allemaal willen gaan realiseren. Alleen hebben we hiervoor wel voldoende vrijwilligers (alle handjes zijn welkom, je hoeft echt geen vakman te zijn), maar ook financieen voor nodig. In de bijlage daarom een formulier waarmee een ieder zich kan aanmelden om te helpen bij de verbouwing van onze kantine. Alle hulp is welkom!

Wil je helpen, of een donatie doen, vul het formulier in het lever deze in in de daarvoor bestemde doos in de kantine of stuur hem naar info@svachterveld.nl.

Uiteindelijk willen we met z'n allen onze club weer verder vooruit helpen!

Aanmeldformulier verbouwing kantine

De verbouwplannen zoals we deze willen gaan realiseren:

Even kort hoe de plannen zijn onstaan: na een oproep van het bestuur en de bouwcommissie voor mensen die een verbouwplan wilden opstellen hebben wij, Suzanne Tolboom en Thijs van Wieringen, ons aangemeld. We zijn als projectgroep aan de slag gegaan.
Nadat wij bij de diverse commissies de wensen hebben nagevraagd, iedereen ons heeft kunnen aanspreken, mailen of appen en er goede en leuke tips in het boekje bij de bar zijn geschreven; hebben wij alles verwerkt in het plan dat je op de afbeeldingen kunt zien. Woensdag 6 juni hebben wij het nieuwe plan voor de verbouwing van de kantine gepresenteerd aan de bouwcommissie en het bestuur. Zij reageerden hier zeer enthousiast op. Wij hebben rekening gehouden met hergebruik van de bestaande onderdelen in de kantine. Zo kunnen de kosten zo laag mogelijk blijven.

6.png

1.png

De bar wordt aangepast. De vorm blijft ongeveer gelijk. Je kunt de aanpassing op de plattegrond zien. Het gedeelte bij het gouden hekje wordt langer gemaakt zodat de inkijk achter de bar verminderd wordt. En aan de rechter zijde passen we de bar wat aan. Over de plek van het koffieapparaat waren er verschillende meningen. Bij het snack-loket houden of achter de bar plaatsen. We hebben er daarom voor gekozen om de opening tussen bar en keuken te vergroten. Zo wordt contact tussen beide afdelingen gemakkelijker en gezelliger. In deze opening komt een werkblad die rond de muur loopt. Hierop plaatsen we koffieautomaat en kassa. Deze kunnen zo vanaf beide kanten gebruikt worden. Zo kun je in het vervolg koffie bij het snack-loket ѐn bij de bar bestellen.
3.png

4.png
5.png
De krukken en tafels worden hergebruikt. Er komt een opening naar de hal waar we een speelhoek gaan maken. De oude damestoiletten (achter het vitrinekastje) worden verwijderd en daar komt een kast voor de gewonnen bekers en SVA merchandise. Er komt een “Wall of fame” met foto’s van alle elftallen en de ereleden. Er komt nieuwe raambekleding en een prachtig verlichtingsplan. De beslissing of de vloer gaan vernieuwen (mogelijk met vloerverwarming) hangt af van de kosten hiervan en vooral of de financiën het toelaten.

Al met al een complete vernieuwing van onze kantine. Uiteraard is dit niet in een paar weken te realiseren. We gaan hier een goed tijdsplan voor maken samen met de bouwcommissie. En ook voor de financiering wordt een plan uitgedacht samen met bestuur en sponsorcommissie.

We hopen dat iedereen zich straks, als alles af is, helemaal thuis voelt in onze frisse, nieuwe kantine.

Thijs van Wieringen en Suzanne Tolboom