Wim Eijpe behaalt diploma Hoofd Jeugd Opleidingen van de KNVB
maandag 21 december 2020

Wim Eijpe heeft de cursus Hoofd Jeugd Opleidingen van de KNVB volbracht en is daarmee de eerste officiële Hoofd Jeugd Opleidingen van SV Achterveld. In september 2019 is Wim begonnen aan deze cursus, welke door de corona iets langer duurde dan gepland. Wim heeft tijdens de cursus diverse avonden georganiseerd met de jeugdleiders/trainers met als doel een nieuw jeugdvoetbalbeleidsplan te ontwikkelen. Daarnaast is Wim begonnen met het train-de-trainer, waarbij hij jeugdtrainers begeleidt bij het geven van trainingen. Uiteraard wordt hij hierbij geholpen door de andere leden van de technische commissie.

De Hoofd Opleiding is van onschatbare waarde voor elke vereniging. Hij of zij ontwikkelt en bewaakt de rode draad binnen de jeugdopleiding, zorgt voor verbeterde doorstroom naar de senioren én draagt bij aan betere trainers. Met als eindresultaat dat spelers met veel plezier iedere dag weer naar de vereniging komen en beter worden!

Het ontwikkelen van spelers van de jongste jeugd tot en met de laatste stap naar de senioren is een prachtig proces om te volgen. Naast het ontwikkelen van spelers levert de Hoofd Opleiding (HO) ook een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van de trainers/coaches en het ondersteunende kader binnen een vereniging. Dit is de schitterende en veelzijdige context waarbinnen een Hoofd Opleiding mag werken!

Namens het bestuur feliciteren we Wim met het afronden van de cursus en zijn we blij dat onze vereniging weer mooie stappen heeft gemaakt en zal gaan maken de komende periode wat betreft ons jeugdvoetbal!

Wim.jpg