Afwisselend 2018 voor SV Achterveld (uit de Leusder Krant)
maandag 24 december 2018

Bij vierdeklasser Achterveld kenden ze een vliegende start en de eerste drie wedstrijden werden gewonnen. FC Lienden beëindigde de zegereeks en daarna werden nog twee wedstrijden niet gewonnen. Daarna ging het hard en is Achterveld sinds 3 november zelfs ongeslagen.

De zaterdagafdeling is nieuw voor de club die jaren op zondag actief was. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze afdeling erg sterk vind", aldus hoofdtrainer Ferry Marks. "VVA Achterberg en Vriendenschaar hebben bijvoorbeeld een hele goede geschiedenis en speelden hoog. Dan is het mooi dat wij zo dicht bij hun staan."

Voor Marks is ook alles nieuw in Achterveld. De trainer kwam van 'buitenaf' en is bezig aan zijn eerste seizoen bij de mannen in het oranje. Hij zorgde direct voor een cultuuromslag.

"Veel mensen denken bij Achterveld aan lange halen en mouwen opstropen. Dat wilde ik direct eruit hebben en verzorgd voetbal spelen. Dat moet ook wel in deze klasse, anders ga je er echt niet uitkomen. Dat was voor sommigen in het begin misschien best lastig, alleen merk je nu wel dat we er profijt van hebben."

Ook de resultaten zijn goed te noemen. De ploeg doet bovenin mee en de focus is nu vooral gericht op de nacompetitie. "Wij moeten daarin nog vijf wedstrijden spelen en doen dat tegen teams die onder ons staan. Daar liggen zeker mogelijkheden. Of er over het kampioenschap gesproken wordt? Ja, eerlijk gezegd wel. De jongens zien natuurlijk ook de ranglijst en dat gaat dan leven. Kortom, wij kunnen eigenlijk zeer tevreden zijn over hoe het tot nu toe gaat."

Bron: Jeroen van der Veer (de Leusder Krant)