Bestuur S.V. Achterveld in contact met de gemeente Leusden over kunstgras
vrijdag 7 oktober 2016

Vrijdagmorgen heeft een afvaardiging van het bestuur van S.V. Achterveld een gesprek gehad met de Gemeente Leusden en Roda '46, over de mogelijk gezondheidsproblemen die het spelen op kunstgrasvelden met zich mee zouden kunnen brengen.

De Gemeente volgt (voorlopig) het standpunt van de KNVB dat uit onderzoek van het RIVM niet gebleken is dat spelen op kunstgrasvelden gezondheidsrisico’s met zich meebrengt. En dat de velden dus gebruikt kunnen worden om op te spelen en trainen.

De besturen van S.V Achterveld, Roda'46 en de Gemeente wachten het gesprek van maandag van de KNVB met partijen als de Vereniging Sport en Gemeente (VSG), het RIVM en andere organisaties af voor eventuele verdere acties.

Van de KNVB heeft S.V. Achterveld een "vraag en antwoord formulier" ontvangen, welke op onze site is geplaatst. Tevens zullen deze op de toegangsdeuren van de kantine en kleedkamer worden gehangen voor verdere informatie aan de leden en bezoekers.

Het bestuur van S.V. Achterveld