vrijdag 6 juli 2018

Wim Vos

in memoriam

Lid van Verdienste SV Achterveld

Deze week hebben we afscheid genomen van Wim Vos. Een SVA-man in hart en ziel. Wim stapte vorige week donderdag voor de laatste keer op zijn fiets naar de voetbal. Letterlijk tot zijn laatste momenten zette hij zich in voor de club.

Wim heeft een poosje in het eerste gevoetbald, maar de meeste mensen kennen hem vooral van zijn werk voor de onderhoudsploeg de afgelopen 15 jaar. Wim was niet alleen op de vaste onderhoudsdagen maandag en vrijdag op het veld te vinden. Ook tussendoor deed hij veel werk; Wim was misschien wel de enige die fulltime voor SV Achterveld werkte.

De fiets van Wim moet het ritje naar het Kerstens Sportpark bijna zelf hebben kunnen maken. Als er iets moest gebeuren kon je Wim altijd bellen. Hij kwam dan meteen. Sproeiers aanzetten bij het jeugdweekend, verloren ballen zoeken in de bosjes, kerststukjes of seizoensgidsen bezorgen, aanmoedigen bij het eerste. Wim was zo’n vrijwilliger die velen niet aan het werk zagen, maar waar we als club niet zonder kunnen.

De velden waren Wim zijn trots. Hij bezocht congressen en vakbeurzen, en stak vele uren in het onderhoud. Drie weken geleden werd het kunstgrasveld weer gekeurd en kregen we een compliment voor de staat van het veld. Iets waar Wim heel trots op was. En is het je ooit wel eens opgevallen dat er in de herfst vrijwel geen blad op de velden ligt? Wim stond op wedstrijddagen vroeg op om al het blad weg te blazen. Mede dankzij Wim liggen de velden er elke week prachtig bij en kan iedere voetballer wekelijks lekker een balletje trappen.

Tijdens de afgelopen nieuwjaarsbijeenkomst werd Wim benoemd tot lid van verdienste. Hij vroeg ook even kort de microfoon. Waar zo’n moment voor Achtervelders soms nog wel eens de aanleiding kan zijn om nog even wat te drinken te halen, werd het nu opvallend stil. Wim vertelde hoe hij bij de vereniging met vrijwilligerswerk was begonnen met hokjes schoonmaken, en hoe belangrijk het is dat iedereen zijn steentje bijdraagt. Het bleef muisstil, totdat Wim klaar was en bijna verlegen een oorverdovend applaus in ontvangst nam. Een bijzonder moment waarop Wim even achter de schermen vandaan kwam. Een moment waaruit bleek hoe zeer Wim gewaardeerd wordt, door alles en iedereen. Een moment dat we met de wetenschap dat Wim er nu niet meer is, extra koesteren.

Wim, bedankt voor alles. We gaan je missen.