Jesper Van Dalen op het netvlies van Go Ahead Eagles
dinsdag 6 november 2018

Na de wedstrijd tegen Argon wond Jesper van Dalen van zaterdageersteklasser Roda'46 er geen doekjes om. ,,Nee, ik wist niet dat er een scout van Go Ahead Eagles aanwezig was. Dat is heel leuk, want ik sta zeker open voor een overgang naar een betaald voetbalorganisatie. Dat is waar je als speler van droomt", zegt de aanvallende middenvelder.

Het gaat hard met de 19-jarige speler uit Achterveld, die al vanaf de E2-pupillen bij Roda'46 speelt. Vorig seizoen speelde Van Dalen nog in de jeugd bij Roda '46 O19. Toen stond ook de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles op het programma. ,,Zeker in de uitwedstrijd speelde ik goed, toen scoorde ik ook."

Dat viel ook Toine Rorije op. De trainer van de Deventenaren wilde Van Dalen naar Spakenburg halen, waar hij dit seizoen trainer van het tweede elftal is. ,,Dat elftal speelt op een goed niveau, maar ik had het gevoel dat ik dan beter bij Roda'46 kon blijven. In de eerste klasse is er meer weerstand en kan ik meer leren."

Over zijn optreden was Van Dalen zaterdag redelijk tevreden. ,,Ik begon matig aan de wedstrijd, met enkele keren onnodig balverlies. Ik koos voor risico in mijn spel, terwijl ik simpeler kon spelen."

De student sport, gezondheid en management herstelde zich hierna prima. Trainer Willem Romp snapt dat er interesse voor Van Dalen is. ,,Jesper had het moeilijk tegen Argon, maar hij beslist de wedstrijd met een assist en een goal. Daarnaast is hij aan de bal echt geweldig."

Voor Jesper van Dalen wordt het nu afwachten of de interesse van Go Ahead Eagles concreet wordt.

Bron: Hans van Schaik (AD/Amersfoortse Courant)
Foto: Rodney van Kesteren