Mannenselectie SV Achterveld komend seizoen op zaterdag
maandag 7 mei 2018

De mannenselectie van SV Achterveld speelt met ingang van komend seizoen op zaterdag. Dat is zojuist besloten op buitengewone ledenvergadering, waar ruim 50 leden aanwezig waren.

Al enige jaren zijn er binnen de club geluiden over zaterdagvoetbal, onder andere omdat steeds meer clubs in de buurt over stappen van zondag naar zaterdag. Op de algemene ledenvergadering in oktober 2017 is besloten een commissie in te stellen, om grondig onderzoek te doen wat de beste speeldag voor SV Achterveld is. De commissie presenteerde maandagavond zijn bevindingen.

7d9c1518-9a03-402b-b13c-5b2e11f540ac.jpg

Onderzoek aan de hand van de kernwaarden

De commissie heeft aan de hand van de kernwaarden van SV Achterveld (saamhorigheid, continuïteit, communicatie, sportiviteit en opleiding) onderzocht wat de beste speeldag voor de senioren van Achterveld is, zaterdag of zondag. Hiervoor is onderzoek gedaan bij 9 clubs in de omgeving die recentelijk of langer geleden zijn overgestapt, of die juist bewust niet wisselen van speeldag. Ook is de voorkeur onder spelende leden en vrijwilligers gepeild.

Mannenselectie naar zaterdag, vrouwenselectie en overige seniorenelftallen kiezen zelf

Op basis van het onderzoek heeft de commissie geadviseerd om met de mannenselectie over te stappen naar de zaterdag, en de rest van de seniorenelftallen zelf de keuze te geven. Achterveld is daarmee geen zaterdag of zondagclub, maar een club voor iedereen. Je kunt zelf kiezen. De vrouwenselectie en de lagere seniorenelftallen is gevraagd voor 1 juni hun keuze door te geven.

Applaus voor de commissie

De ruim 50 aanwezigen lieten met een luid applaus hun waardering voor werk van Leo van Ruitenbeek, Merel Neumann, Frank Zevenbergen, Tjeerd van Middelaar en Michiel Schouten blijken. Zij vormen de onderzoekscommissie, die in een tijd van enkele weken een zeer uitgebreid onderzoek op hebben gesteld. Het onderzoek is voor leden op te vragen via info@svachterveld.nl.