Toon Hak benoemd tot erelid tijdens drukbezochte nieuwjaarsreceptie
zondag 6 januari 2019

Tijdens de druk bezochte nieuwjaarsreceptie is Toon Hak benoemd tot erelid van SV Achterveld.

2.png

Toon is tijdens de algemene ledenvergadering in oktober 2018 na liefst 38 jaar teruggetreden uit het bestuur en is daarmee het langstzittend bestuurslid in de historie van onze vereniging. Toon is niet alleen jarenlang bestuurslid geweest bij SV Achterveld, maar ook zo'n 27 jaar leider van het 2e elftal, heeft jarenlang kantinedienst gedraaid.

Wie denkt dat Toon het nu rustiger aan gaat doen heeft het mis, want hij blijft, zoals hij al jaren doet, de kaartavonden organiseren, blijft actief in de onderhoudsploeg, blijft actief als consul voor het keuren van de velden en neemt nog steeds de ondankbare taak op zich door bovenaan de alarmlijst te staan (waardoor hij weleens 's-nachts uit zijn bed gebeld wordt).

Tegeltje.png
Toon ontvangt uit handen van Joris Schouten het tegeltje met de foto.

Toon dankte in zijn toespraak uiteraard zijn vrouw Jo, die volgens Toon niets met voetbal heeft, maar hem altijd vrij heeft gelaten in zijn activiteiten voor de club. Toon heeft met 33 bestuursleden in het bestuur gezeten, onder 5 voorzitters en heeft 12 trainers langs zien komen. Hij wilde twee bestuursleden speciaal benoemen, te weten Wim de Jong en Piet Smink. Piet is Toon zijn voorbeeld geweest, een man die (net als Toon) altijd klaar stond voor de vereniging. Daarnaast bedankt hij Marius Wouters, die altijd klaar stond wanneer er geklust moest worden.

beeldje Toon.png
Toon toont het beeldje dat symbool staat voor hem: het jarenlang bouwen aan onze verenging.

Daarnaast gaf Toon aan dat hij het bijzonder vindt dat hij met drie generaties Schouten in het bestuur heeft gezeten: Joris, zijn vader Jaap en zijn opa Wim.

Toon bedrukte dat er in de afgelopen jaren feitelijk niet heel veel is veranderd, "We spelen nog steeds niet tegen IJsselmeervogels en spelen nog steeds in de laagste klasse. Maar is dat erg? Wij hebben een belangrijke plek binnen het dorp en iedereen kan hier met plezier voetballen, daar gaat het toch om?", aldus Toon.

speech Toon.png
Toon roept een ieder op, wanneer ze met pensioen zijn, gezellig bij de onderhoudsploeg te komen!

Het bestuur is Toon dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor de vereniging en hoopt dat hij nog jaren actief zal zijn voor onze club.

Ook de leden en vrijwilligers zijn Toon dankbaar, Toon werd toegezongen door een volle kantine!

1.png

9.png

8.png

En het bleef nog lang onrustig in de kantine....

4.png
Een exclusief optreden van El Capitano!

6.png