Trainers slagen voor Juniorentrainerscursus KNVB
donderdag 8 juni 2017

Op 22 maart is er bij onze vereniging een juniorentrainerscursus van de KNVB gestart. Hieraan hebben 9 jeugdtrainers van onze vereniging deelgenomen en 5 personen van twee andere verenigingen (VV Maartensdijk en De Merino's). De cursus werd geleid door Joop Kols, werkzaam als docent bij de KNVB.

De cursus bestond uit 10 avonden welke bestonden uit een theoretisch deel en een praktijkdeel, waarbij de cursisten op het veld aan de slag moesten. Daarnaast brachten de trainers hetgeen ze geleerd hadden meteen in de praktijk bij hun team dat ze bij onze vereniging trainen.

Het heeft de cursisten dus een hoop tijd gekost, aangezien ze ook nog huiswerkopdrachten meekregen.

Afgelopen woensdagavond was de laatste cursusavond en hebben alle deelnemers het diploma Juniorentrainer van de KNVB ontvangen. Joop Kools gaf aan dat hij de cursisten echt heeft zien groeien tijdens de cursus.

Komend seizoen zullen alle 9 trainers ook weer een jeugdelftal gaan trainen bij onze vereniging, hetgeen dus een mooie kwaliteitsimpuls zal geven aan onze jeugdopleiding.

Peter Neuman, bestuurslid voetbalzaken SV Achterveld is zeer content met het slagen van deze 9 cursisten: "Twee jaar geleden zijn we gestart met een technische commissie. Zij hebben het eerste jaar gebruikt om een technisch beleidsplan te schrijven. Belangrijk onderdeel daarin is het opleiden van jeugdtrainers, om zo de kwaliteit van de trainingen te verhogen. Met deze 9 gediplomeerde trainers erbij, krijgt onze jeugdopleiding dus een enorme kwaliteitsimpuls!".

De technische commissie en het bestuur willen dit een vervolg gaan geven en andere trainers ook de mogelijkheid geven een trainerscursus te volgen. Dus trainers die geïnteresseerd zijn kunnen zich melden bij de technische commissie of Peter Neumann.

De geslaagde trainers van SV Achterveld:

Luuk van de Breemer

Peter Ruitenbeek