Verslag Algemene Ledenvergadering 2018
woensdag 17 oktober 2018

Tijdens de Algemene Ledenvergadering is teruggeblikt op het afgelopen seizoen en vooruitgekeken naar de toekomst.

Hieronder de belangrijkste besproken zaken.

naamloos.png

Het bestuur met Toon Hak, Sander Tolboom, Joris Schouten, Jos van Dalen en Gerbrand van Zandbrink (Peter Neumann was afwezig).

Verkiezing bestuursleden
Peter Neumann (vice-voorzitter) en Jos van Dalen (penningmeester) zijn aftreden en beide herkiesbaar. Aangezien er geen tegenkandidaten zijn worden zij herkozen voor een termijn van drie jaar.
Daarnaast heeft Toon Hak aangegeven zijn bestuurstaak na 37 jaar te willen beëindigen. Melanie Kok heeft zich kandidaat gesteld. De Algemene Ledenvergadering heeft haar kandidaatstelling zonder tegenstem bezegelt, waardoor zij voor een termijn van drie jaar zitting zal nemen in het bestuur.

Zie ook het nieuwsbericht over de bestuurswisseling: Toon Hak verlaat na ruim 37 jaar het bestuur van SV Achterveld, Melanie Kok treed toe tot het bestuur.

Verslag vertrouwenspersonen en stand van zaken VOG-aanvragen vrijwilligers

vog.jpg

Dineke Zevenbergen en Jaap Schouten hebben verslag gedaan hun werkzaamheden in de rol van vertrouwenspersoon binnen onze vereniging. Er zijn nog een aantal vrijwilligers die een VOG moeten inleveren. Zij zullen hier binnenkort weer bericht van krijgen. Daarnaast zullen de nieuwe vrijwilligers ook een bericht ontvangen met daarin uitleg hoe ze een VOG (kosteloos) kunnen aanvragen.
Jaap en Dineke hebben het afgelopen jaar enkele meldingen ontvangen en opgepakt, bijvoorbeeld over pestgedrag. Voor dit soort zaken kun je dus ook bij hen terecht.

Financiële stand van zaken

Penningmeester Jos van Dalen gaf uitleg over de financiële gang van zaken. Het afgelopen seizoen hebben we met een klein verlies afgesloten. Voor de komende jaren verwachten we een klein positief resultaat te kunnen behalen. Daarom zien we de noodzaak niet in om de contributie voor het komend seizoen te verhogen.

Wijziging toerit Kersten Sportpark

De gemeente gaat binnenkort de kruising van de Hessenweg en de Klettersteeg aanpakken. Daarbij wordt ook een drempel gemaakt ter hoogte van het fietspad vanaf de Kerkdijk tot aan de inrit van Kerstens Sportpark. Daarnaast zijn wij samen met de tennisvereniging in gesprek met de gemeente om de inrit van ons sportpark veiliger te maken. Ons voorstel is een losliggend fietspad langs veld 3, zodat de fietsers veilig ons sportpark kunnen bereiken. Daarnaast willen we de bocht in onze toerit minder scherp maken om het overzichtelijker te maken. Mogelijk kunnen er dan ook enkele parkeerplaatsen worden toegevoegd.

Statutenwijziging

Vorig jaar is de statutenwijziging al te stemming gekomen in de ledenvergadering. Echter blijken er enkele kleine procedurefouten gemaakt te zijn, waardoor de notaris de statutenwijziging niet heeft kunnen laten passeren. Tijdens deze ledenvergadering hebben we de (ongewijzigde) statuten echter niet in stemming kunnen brengen, aangezien daarvoor minimaal 2/3 van de leden aanwezig had moeten zijn.
Daarom schrijven we een Buitengewone Ledenvergadering uit voor maandag 29 oktober om 20 uur om de statuten alsnog in stemming te kunnen brengen (hierbij geldt niet de eis dat 2/3 van de leden aanwezig dient te zijn).

naamloos2.png

Verbouwplannen

De afgelopen periode zijn er gebouwd/verbouwd op ons complex. In de toekomst willen we ook de kantine een opknapbeurt geven. Hiervoor willen we graag input van onze leden en zoeken we iemand die ervaring heeft met binnenhuisarchitectuur die ons daarbij kan adviseren. Dus mocht er iemand binnen onze vereniging hier ervaring mee hebben of iemand kennen die ons daarbij wil helpen, dan horen we dat graag. Komend jaar willen we een concreet plan opstellen met het bijbehorende kostenplaatje, waarbij het streven is dit bij de Algemene Ledenvergadering te kunnen presenteren.

SV Achterveld 75 jaar jubileum

Het bestuur heeft het voorstel om in 2021 wanneer onze vereniging alweer 75 jaar bestaat een jubileumfeest te geven. Hiervoor willen we een commissie oprichting die de organisatie voor haar rekening neemt. Bij deze de oproep voor vrijwilligers die het leuk vinden in deze commissie zitting te nemen.

Rookvrije sportcomplex

Tijdens de rondvraag kwam de vraag hoe het bestuur denkt over een rookvrij sportcomplex. Er blijkt bij de aanwezige leden draagvlak te zijn om in ieder geval te gaan voor een rookvrij sportcomplex wanneer de jeugd aan het voetballen is (dus tot een uur of 12). Het bestuur zal gaan onderzoeken wat de mogelijkheden zijn eventueel in samenwerking met de KNVB en de Hartstichting.

rookvrij.png