Voetbal is van iedereen, zet een streep door discriminatie
donderdag 20 december 2018

De decembermaand is ieder jaar weer een drukke maand Sinterklaas en de feestdagen. Er is rondom Sinterklaas landelijk weer extra aandacht voor racisme en discriminatie. Een goed moment om dit onderwerp binnen onze vereniging ook onder de aandacht te brengen. Gelukkig zijn er ook bij SVA een aantal leden met een andere culturele achtergrond. Zij zijn volwaardige leden van de club en worden net zo respectvol behandeld als alle andere leden, dat is waar SVA voor staat. Het is daarom belangrijk om erop te letten dat in de omgang met elkaar het respect goed te merken is.

3013.03.002-knvb_1950x550.jpg

We maken allemaal weleens een grapje over het uiterlijk van een ander, maar als het gaat om huidskleur of afkomst gaat dit een grens over. We willen alle leden (spelers, coaches, vrijwilligers) en belangstellenden bij SVA vragen om erop te letten hoe je praat over mensen met een andere achtergrond en ook anderen aan te spreken op grapjes of opmerkingen die niet respectvol zijn. Ook wij willen een streep zetten door discriminatie. Door hier samen alert op te zijn en elkaar aan te spreken kunnen we ervoor zorgen dat SVA een veilig sportklimaat kan (blijven) bieden aan iedereen.

Bekijk ook het filmpje van de KNVB hierover: Voetbal is van iedereen, zet een streep door discriminatie

Als je situaties tegenkomt of zelf meemaakt dat er niet respectvol met je omgegaan wordt kun je contact opnemen met de vertrouwenscontactpersonen van SVA: Jaap Schouten en Dineke Verkaik (vcp@svachterveld.nl)

1000racism.v1398768632.jpg