Zonnepanelen bij SV Achterveld
maandag 25 september 2017

Wat is er lekkerder dan in het zonnetje een balletje trappen of een potje voetbal kijken? De buitengewone ledenvergadering van SV Achterveld formuleerde afgelopen woensdag een mooi antwoord. Een balletje trappen of kijken terwijl je weet dat je ondertussen iets voor het milieu doet én geld verdient aan dat zonnetje. Daarom worden er eind dit jaar 119 zonnepanelen op het dak van de kantine van SV Achterveld geplaatst.

Met de aanschaf van zonnepanelen kan SV Achterveld zelf zijn eigen energie op gaan wekken. Dat komt ten goede aan de duurzaamheid van de vereniging, en scheelt in de kosten. De minimale levensduur van panelen is 15 jaar. De verwachting is dat de investering voor de panelen in 6 à 7 jaar wordt terugverdiend.

Door de panelen grotendeels met eigen vrijwilligers te plaatsen en te onderhouden bespaart SVA op de aanleg en onderhoud. Laat de zon maar schijnen dus!