Op de man af: Rudy Baalman (uit de Amersfoortse Courant)
donderdag 10 november 2016

S.V. Achterveld 1

Naam: Rudy Baalman

Geboren: Ik ben op 26 augustus 1988 geboren in Achterveld.

Woonplaats: Achterveld

Broers en zussen: Ik heb een broertje en een zus. Freddy (24) en Nathasja (30).

Burgerlijke staat: Samenwonend.

Sport: Voetbal. Vroeger deed ik ook aan tennis en fitness.

Positie op het veld: Ik ben een aanvallende middenvelder. De 'nummer-10'.

Hoeveel doelpunten heb je dit seizoen al gemaakt? Zes in de competitie en één in de beker.

Achterveld doet het heel goed. Hoe komt dat? Alle neuzen staan dezelfde kant op en iedereen wil voor elkaar werken. We zijn een hecht team. Je ziet dan dat we veel meer kunnen dan dat we andere jaren hebben laten zien. We spelen dit seizoen ook iets defensiever, meer countervoetbal. Deze tacktiek ligt ons wel. In de voorbereiding ging de zonedekking nog vaak mis. Ook de eerste competitiewedstrijd verloren we met grote cijfers: 7-0. Daarna ging het steeds beter. We staan momenteel op de tweede plek.

Je voorbeeld: Ik vind Xavi Hernandez een prachtige voetballer. Hij voetbalt zo makkelijk en geeft achteloos de mooiste passjes.

Mooiste sportmoment: Dat was de promotie naar de vierde klasse. In de laatste wedstrijd van de nacompetitie maakte ik het winnende doelpunt tegen AFC Taba.

Rudy Baalman 6-11-16 3.jpg

Beste trainer: Ik vond Jeroen Jooren een hele goede trainer. Het spel dat hij wilde spelen lag mij wel. Hij wilde dat we van achteruit gingen opbouwen. Een meer offensieve dan defensieve speelstijl. Op tactisch gebied vond ik Harry van Oussoren erg goed.

Stelling: Ik kan makkelijk hogerop. Dat weet ik niet. Ik heb het nooit geprobeerd. Bij Achterveld heb ik het altijd naar mijn zin gehad, dus de noodzaak ontbrak om het hogerop te zoeken. Ik heb er weleens over nagedacht, maar het is  nooit concreet geworden.

Meest irritante persoon uit het profvoetbal? Michiel Kramer van Feyenoord. Dat vind ik echt een naar mannetje.

Favoriete vakantieland: Frankrijk, een heel veelzijdig land. Je kunt er zowel naartoe voor een strand- als voor een bosvakantie.

Gelovig: Ik ben katholiek opgevoed, maar ik doe daar momenteel vrij weinig mee.

Bijgelovig? Nee, eigenlijk helemaal niet.

Eten: Pizza

Bron: de Amersfoortse Courant